2012. ápr. 5.

ÚJ SZEREPLŐK A BUDAÖRSI JÁTÉKSZÍNBEN II. RÉSZ

  
Aradi Balázs a Barátok közt című sorozatból ismert színész vendégként játszik a Budaörsi Játékszínben. Tamási Áron: Énekes madár című színművében találkozhat vele a közönség.

Nagyon fiatal vagy, milyen segítséget kaptál Kömény Móka megformálásához?

Megpróbáltam saját magamból építkezni, lévén, hogy nem vagyok még képzett színész, de kaptam segítséget székely színészbarátoktól, akik nagyon hasznos tanácsokat adtak. Ők azt javasolták, hogy figyeljek a szövegre, ne a külsőségekre, ne erőltessek magamra székelyes sajátosságokat.
Magyar Attila, a darab rendezője sok időt szánt arra, hogy lelkileg és technikailag is felkészült legyek. Az egész társulatnak sokat köszönhetek, és rengeteget tanultam tőlük.

Egy próbafolyamat önmagában is nehéz, főleg, ha a televíziós sorozat forgatásai is zajlanak közben, amiről nem hiányozhatsz.

A legnehezebb valóban az egyeztetés volt. Ez az első komoly színházi feladatom, és szeretném legjobb tudásom szerint megoldani.
Teljes koncentrációt kíván tőlem ez a szerep, még akkor is, ha előtte egy fárasztó napom volt.

Hogyan alakult a karaktered a próbák során?

Volt elképzelésem Kömény Móka figurájáról, de Magyar Attila instrukciói segítségével ráéreztem a karakter lényegére. Sokkal több játékosságot, érzelmet kíván a szerep. Az utolsó jelenetem, ami a csúcspontja a történetnek,
hatalmas összmunka eredménye. Abban olyan összefogást éreztem az összes kollégám részéről, amiért érdemes ezen a pályán lenni.

Kömény Móka a főszereplője a darabnak. Mi volt az első gondolatod, amikor felkérést kaptál a színháztól?

Megmondom őszintén, az olvasópróbára gyomorgörccsel érkeztem, és nagyon izgultam. Azonban az első pillanattól éreztem, hogy egyenrangú kollégaként tekintenek rám a darabban játszó színészek, így a félelmeim elmúltak, és csak a szerepemre összpontosítottam. Eleinte nem is éreztem a súlyát annak, hogy mekkora a felelősségem, mert olyan jó hangulatúak voltak a próbák.
Különleges élmény játszani egy ilyen társulatban, bízom benne, hogy a Budaörsi Játékszín közönsége is szeretni fogja Tamási Áron Énekes madarát.

/Varga Gyöngyi/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése